Mobiel gestolen en terugvliegen naar Nederland?

15 maart 2020 - Bali, Indonesië

Daar ben ik weer. Even een snelle update, omdat ik veel vragen en berichtjes krijg wat er nu daadwerkelijk aan de hand is en hoe de situatie hier, op Bali (Indonesië) is.

Zaterdag 14 maart

Wat begon als een leuke dag, eindigde in een nachtmerrie... Na een rustige ochtend besloten Luca en ik met een paar Argentijnse jongens, die we hier hebben leren kennen, naar een poolparty te gaan. Deze poolparty wordt iedere zaterdagmiddag gehouden bij Alternative Beach. Een hippe beachclub met de leukste house- en technobeats. Eenmaal aangekomen bij Alternative Beach werden we fijn ontvangen, biertjes besteld en het feestje kon beginnen! Luca en ik zagen op een gegeven moment dat het 'golden hour' was en we besloten stiekem naar boven te sneaken, want op de derde verdieping van het hotel heb je een bubbelbad met een soort van infinity pool en een hele mooie douche. We bombardeerden een groep Zweedse jongens tot onze persoonlijke fotografen en let's go! Uiteindelijk hebben we hele mooie foto's gemaakt en was het een leuke middag. Gedanst, gezongen, gezwommen en natuurlijk genoten van het mooie weer en de prachtige zonsondergang. De middag hebben we afgesloten met een bezoekje aan een van onze favoriete Warungs bij mij in de straat (op de hoek). Je mag hier zelf je eten opscheppen/uitkiezen en dit alles voor gemiddeld twee a drie euro. Mega cheap, maar nog belangrijker mega lekker!

De avond was gevallen en na een hoop getwijfel hadden Luca en ik toch besloten om mee te gaan stappen met onze Argentijnse vrienden, haha! Eenmaal aangekomen bij Old Man's hebben we eerst even aan een picknicktafel gezeten en gekletst en daarna kon het dansen (weer) beginnen! De sfeer zat er goed in en de muziek was goed. Echter, op het moment dat ik een knuffel wilde geven en even niet op mijn buideltasje lette heeft iemand mijn buideltasje opengemaakt en mijn telefoon eruit gepakt. Alsof ik ergens wist dat er iets niet goed was reageerde ik meteen. ''I think my bag is empty'', zei ik waarna ik naar beneden keek en jawel hoor... De rits van mijn buideltasje stond nog open. Ik wist meteen dat mijn telefoon eruit gejat was. Luca reageerde meteen en ook de jongens deden (en doen) alles om ons te helpen. We hebben zoek mijn iPhone geraadpleegd, maar helaas zonder resultaat... Mijn mobiel is waarschijnlijk meteen na het stelen uitgezet waardoor er geen locatie meer wordt afgegeven. Hoe leuk de dag en avond begon, hoe rot hij eindigde...

Zondag 15 maart

Vandaag, hier inmiddels gisteren, ben ik meteen naar het politiebureau gegaan. Toen ik daar aankwam zag ik meteen een rij met mensen staan, waarvan allemaal hetzelfde item gestolen was, een telefoon... Ik sloot achteraan in de rij en raakte aan de praat met de jongen en het meisje die voor mij stonden, toevallig ook Nederlands. Na een fijn gesprek was ik dan eindelijk aan de beurt. Het Nederlandse meisje dat voor mij in de rij stond kwam naar buiten en keek me al met een bedenkelijk gezicht aan. Ik wist op dat moment niet wat me te wachten stond.

Eenmaal binnen op het politiebureau werd er een formulier onder mijn neus geschoven en dat moest ik maar even snel invullen, want ik merkte al dat de politieagenten er weinig zin in hadden. Met mij nog twee anderen moesten we dit in dezelfde ruimte doen. Toen ik klaar was werd er gevraagd of alle informatie correct ingevuld was, waarna ik ja antwoordde. Daarna moest ik meekomen met meneer de agent. Ik moest plaatsnemen in een vies klein hokje van ongeveer twee bij twee meter. Het eerste wat hij zei was; "I help you, you help me OK?". Even dacht ik oké, wat gaat er nu gebeuren en waar ben ik terecht gekomen... Al snel maakte hij duidelijk dat hij geld wilde hebben. Inmiddels heb ik geleerd dat je hier niet teveel geld op zak moet hebben dus ik gaf aan dat dit het enige was dat ik had. Hij lachte me een beetje uit en zei OK. Hij nam de biljetten aan en deed het in zijn eigen broekzak! Super corrupt dus... Daarna begon hij, het door mij ingevulde formulier, over te typen. En al snel stond ik weer buiten. Oja! En er werd tussendoor ook nog even rustig een sigaret opgestoken en zwerfhonden liepen gewoon naar binnen en buiten.

Na deze ellende achter de rug te hebben dacht ik dat ik alles geregeld had. Maar toen... Ik kreeg een FB bericht en een mail van school en mijn studie loopbaan begeleidster. ''Je moet zo snel mogelijk terugvliegen naar Nederland vanwege het Corona virus.'' Dit stond er onder andere in het bericht. Ik ga morgen contact opnemen met mijn school en kijken naar de opties die mogelijk zijn. Daarnaast loopt er nu ook een procedure/onderzoek naar mijn gestolen telefoon en kan ik morgen de bewakingsbeelden terugkijken bij Old Man's, de plek waar het allemaal gebeurde. Ik hoop dat ik morgen meer weet!

Keep you posted! Jullie horen snel van me!

XXX

Juul

1. ANS VD WETERING:
    15 maart 2020
    O wat hefting allemaal JA Julia hier is het ook niet best succes er mee .Gr Ans.
  2. Luuk Hoogen:
    Op het positieve hopen Juul❤️
  3. Anja:
    15 maart 2020
    Lieve Julia, zo ontzettend erg voor jou. Je hebt het zo naar je zin daar! Hier gaan vanaf morgen de scholen, restaurants, café’s en sportscholen dicht t/m 6 april. Succes morgen liefs mama😘💋💋
  4. Henk:
    15 maart 2020
    Juul als je een nieuwe mobiel hebt geef dan zo snel als mogelijk je nummer door. Maar dat zul je wel doen. Heb je een mail adres op je werk. Zo ja geef even door.
  5. Ome André en Tante Marijke.:
    15 maart 2020
    Wat een klote nieuwtjes, maar ……….. allemaal leermomentjes waar je uiteindelijk veel van opsteekt is onze ervaring !!!!
  6. AnneMarie:
    15 maart 2020
    Goh Julia, wat een domper! Nu hopen op het beste, wat dat ook mag zijn. Lieve groetjes AnneMarie