Singapore for a day...

14 februari 2020 - Bali, Indonesië

Het is weer (bijna) een nieuwe week, dus tijd voor een nieuwe Bali-update! 😄 Terwijl ik dit aan het typen ben zit ik te wachten op het sein dat we het vliegtuig in mogen om weer terug te vliegen naar Bali. Momenteel (dinsdag 11 feb) ben ik in Singapore. Zoals jullie gelezen hebben in eerdere blogs werd mijn visa niet goed gekeurd door de douane op Bali en dat zou betekenen dat ik na dertig dagen weer terug zou moeten vliegen naar het land van herkomst. In mijn geval Nederland. Al snel kwamen ik en mijn agent hier op Bali op het idee om mijn visa in Singapore aan te vragen bij de ambassade van Indonesië.

Even terug in de tijd...

Vanochtend heel erg vroeg, eigenlijk maandag nacht, werd ik opgehaald door een taxichauffeur die al een aantal ritjes voor mij gereden heeft. Super aardig! Hij zette mij af bij het vliegveld van Bali. Ik was natuurlijk weer veel te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat met dit soort dingen. Haha! 😉 Vrij snel was ik al door de douane en voordat ik het wist zat ik in het vliegtuig richting Singapore. Laten we het maar niet over het vliegtuig zelf hebben trouwens, want dat viel van ellende nog net niet uit elkaar!

Eenmaal aangekomen in Singapore werd ik opgehaald door weer een andere taxi chauffeur die ik via de app “Grab” besteld had. Weer een aardige man die me vanalles vertelde over Singapore zelf, de inwoners en wat er allemaal te beleven was. Terwijl we op een vijfbaanse weg reden vertelde hij mij dat het normaal gesproken veel drukker was op dit soort wegen, maar door het Corona virus bleef en blijft iedereen binnen. Ook vertelde hij mij dat het momenteel code oranje tot rood was in Singapore en dat ik daarom weinig toeristen en inwoners zou gaan treffen op straat. Eenmaal aangekomen bij het visa kantoor moest ik mijn papieren en paspoort afgeven. Mijn lot (en hoop) lag nu in de handen van de vrouw die voor mij naar de ambassade van Indonesië zou gaan. De rest van de dag had ik vrij. Ik heb wat toeristische dingen bezocht en tot mijn verbazing waren er inderdaad weinig mensen op straat en als er al mensen op straat liepen hadden zij een mondkapje voor. Toen ik wilde weten wat nou echt een “must see” in Singapore was besloot ik om dit aan een meisje op straat te vragen. Zij is toen een stuk met mij meegelopen en heeft me uitgelegd wat de echte hotspots van Singapore zijn. Instagrams uitgewisseld en daarna ben ik alleen verder gegaan! 😊

Toen ik aan het einde van de dag terug kwam op het visa kantoor kreeg ik mijn paspoort met daarin mijn visa weer terug. Het is gelukt!!! 🤗 Nu kan ik met een gerust hart terugkeren naar Bali.

De rest van de dagen heb ik vooral besteed aan stage. Afgelopen donderdag (13 feb) ben ik met wat vrienden uitgeweest en hebben we gedanst tot in de late uurtjes. 😋 Dit weekend staat ook in het teken van uitgaan, lekker eten en hopelijk nog een beetje zonnen. Afgelopen week heeft het veel geregend, maar gelukkig is het regenseizoen bijna voorbij! 🤗

Fijn weekend allemaal! X

PS. Superleuk om al jullie reacties te lezen! Doet me goed! ❤️

1. Ome André en Tante Marijke.:
    14 februari 2020
    TOP dat het visum nu geregeld is !!!!

Leuk om je verhalen steeds te lezen, we lezen dat het je wel bevalt, PRACHTIG avontuur.

Groetjes Marijke en André
  2. Luuk Hoogen:
    Mooi verhaal, mooi geschreven!❤️
  3. Anja:
    15 februari 2020
    Wat een avontuur, knap gedaan in je ééntje trots op jou💋💋
  4. AnneMarie:
    helemaal eens met mama 💋
  5. ANS VD WETERING:
    25 februari 2020
    Julia wat leuk om te lezen fijn dat je het zo goed na je zin hebt
    GEWELDIG ervaring.