Terug van weggegeweest!

12 maart 2020 - Bali, Indonesië

Finally! Eindelijk weer een update wat betreft mijn avontuur op Bali. De afgelopen weken waren leuk, druk en leerzaam. Vandaar dat de Bali update wat langer op zich heeft moeten wachten, maaaar ik ben back! ;-)

In de vorige update vertelde ik jullie dat ik een midweek in een villa mocht verblijven om deze uit te testen voor ''werk''. Dat hebben we dan ook gedaan en wat was het een leuke ervaring! Vrijdag 28 februari was er een groot feest bij ''The Lawn''. Een hele bekende techno DJ (Fisher) uit Australië kwam daar draaien en wij, van GuGuide, mochten daar gratis naartoe. Deze avond was echt zo leuk! We hebben urenlang gedanst, cocktails gedronken en ik heb weer veel nieuwe mensen ontmoet. Die dag erna, zaterdag 29 februari, hebben we de verjaardagen van Luca en Anouk (beiden 1 maart jarig) gevierd. Twee Nederlandse meiden die ik hier heb leren kennen, zij lopen hier ook een halfjaar stage. Voorafgaand hebben we wat gegeten bij Red Carpet. Een leuke bar van tweede Nederlandse eigenaren in Seminyak waar ze allerlei gerechten hebben. Zelfs friet speciaal en bitterballen kun je hier krijgen! ;-) Daarna hebben we de avond voortgezet in Club La Favela. De club is supergroot en heeft jungle achtige vibes. Het was een gezellige avond! Zondag ben ik samen met Luca koffie gaan drinken en hebben we een taartje gegeten om haar verjaardag te vieren. We hebben de hele middag gekletst en gechillt bij ''Two Moods'' een leuk tentje in Canggu.

Maandag begon er weer een nieuwe stageweek. Een drukke week vol met afspraken. Maandag heb ik de ''artworks'' (dat zijn digitale flyers/posters) gemaakt voor alle klanten van GuGuide. Dit zijn er zo'n 155 en dit moet ik iedere maandag doen. De rest van de week stond naast mijn stagetaken in het teken van nieuwe menu's uittesten, artikelen schrijven, fotoshoots doen en langs kledingwinkels gaan om daar kleding aan te passen en te showen aan de Instagram volgers van GuGuide. Ook hadden we met alle meiden van GuGuide een spa dagje en mochten we de AMO Spa in Canggu uitproberen, een echte aanrader! Heerlijk! Woensdagavond ben ik samen met Luca en twee vriendinnen van haar uit Nederland die momenteel hier aan het backpacken zijn naar Old Man's gegaan. Op woensdagavond is het daar superdruk, want dan is er een bierpong toernooi en strijden allerlei teams tegen elkaar om toffe prijzen te winnen. Toen we langs de zijlijn aan het toekijken waren werden we gevraagd om ook mee te doen. Dit hebben we natuurlijk gedaan! ;-) We hadden al wat biertjes gedronken dus het verliep niet geheel vlekkeloos haha! We stonden er dan ook niet van te kijken dat we maar een ronde verder kwamen.

Vrijdag! Dat betekent weekend!!! Het weekend van 6 maart hebben we voornamelijk met zijn vieren doorgebracht. We hebben heerlijk gegeten bij een warung genaamd Sika (warungs zijn typisch Indonesisch) en we zijn weer veel wezen stappen. Zondag 8 maart hebben Luca en ik een ademhalingscursus bijgewoond bij Udara. Dat is een Yoga tempel net buiten Canggu. Zoals je op de foto's kunt zien ziet het er prachtig uit. Daarna hebben we een les esthetic dance bijgewoond. Dat was een aparte, maar leuke ervaring. Daarna hebben we geluncht bij ''Crate Cafe'' dit cafe heeft een garage achtige uitstraling en is razend populair onder toeristen en expats. Het staat bekend om zijn mega grote porties en kleine prijzen. Op de foto's kun je zien hoe het eruitziet. We hebben dan ook heerlijk geluncht en wederom lekker gekletst. Annemijn, een Nederlands meisje die hier aan het backpacken is, kwam ook gezellig lunchen! Zij is nu doorgegaan naar Ubud (ligt in het midden van Bali) Ook was papa die dag jarig! Ik heb lekker lang gefacetimed met hem en we hebben veel bijgekletst.

Corona update:

Het kan je niet ontgaan zijn, het Coronavirus. Op Bali is het momenteel nog rustig. Er wordt op het vliegveld streng getest en gekeken naar je gezondheid. Daarnaast worden mensen uit bepaalde gebieden en/of landen geweigerd en mogen zij niet naar Bali vliegen. De minister heeft inmiddels wel aangegeven dat er 27 Corona gevallen zijn in heel Indonesië, maar nog geen op Bali.

Tot de volgende update! XXX

1. ANS VD WETERING:
    12 maart 2020
    Nou Julia fijn dat je het zo naar je zin hebt
    Geniet er maar van,
    Zo te lezen doe je dat ook.veel succes. Gr Ans.
  2. Julia van den Hoogen:
    13 maart 2020
    Dankjewel lieve Ans! Het is hier super! Het regenseizoen is bijna voorbij, hier en daar nog een flinke regenbui van een halfuur maar daarna schijnt de zon weer. Bali zou ook echt iets voor jullie zijn! Heerlijk weer en de mensen zijn zo lief en gastvrij! Dikke kus van mij!
  3. Ome André en Tante Marijke.:
    12 maart 2020
    Gaaf allemaal, vooral de yogalessen, dat lijkt ons echt heel leuk en dat in zo'n mooie omgeving. SUPER Stage.
    Lieve Julia geniet ervan, maar dat zien we wel op al die mooie foto's. Komt allemaal goed.
    Hier alles goed, onze agenda wordt steeds leger door het Corona-virus en dat is niet leuk meer.
    Groetjes.
  4. Julia van den Hoogen:
    13 maart 2020
    Dank je wel. De yoga lessen zijn inderdaad heel interessant en leerzaam. Vooral de speciale les over ademhaling vond ik erg leerzaam, zo zie je maar weer dat je op een hele andere, efficiëntere manier kan/moet adem halen ;-). Ik geniet met volle teugen! Hoe is het met jullie? Het Corona-virus heeft in Europa zijn slag geslagen, super eng en heftig! Kijk maar goed uit! Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij! XX
  5. Lenieboll:
    12 maart 2020
    Weer helemaal! Leuk om te lezen waar je mee bezig bent. Fijn dat je werk leuk is ! En ja feesten en uitgaan hoort er dan ook bij. Veel liefs oma
  6. Julia van den Hoogen:
    13 maart 2020
    Dank je wel lieve oma! Ik ga inderdaad veel stappen, maar dat hoort er nu eenmaal bij als hier bent. Iedere avond is er wel iets leuks te doen. Dan wordt het moeilijk voor een feestbeest om thuis te blijven! ;-)
  7. AnneMarie:
    13 maart 2020
    Lieve Julia, was weer even heerlijk om in je leventje meegezogen te worden. Ik moet zeggen dat de ademhalingscursus mij ook wel aanspreekt, misschien een keer een groepsles als je terug bent? 😉. Geniet van alle avonturen, wij lezen ze graag. Liefs AnneMarie
  8. Julia van den Hoogen:
    14 maart 2020
    Hi Bollie!! Wat een lieve woorden. Het is echt heel erg interessant. Wanneer ik in Nederland ben gaan we dat eens doen! :-) Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij! XXX
  9. Luuk Hoogen:
    13 maart 2020
    Wat kun je toch mooi schrijven Juliaan!❤️
  10. Julia van den Hoogen:
    Dankjewel lief broertje! XXX
  11. Henk:
    13 maart 2020
    Dag Juliaan de banaan. Mooi verhaal dat wordt weer wennen straks als je wee thuis bent. Voor het eten en het stappen heb je hier dus minder keus dan op Bali. Dan wordt het behelpen met de courgette soep en gevulde taarten van papa. Maar die waren afgelopen zondag wel lekker. Het was afgelopen zondag gezellig
    En wat biertjes betreft kan ik weer vooruit. Verder is hier het regenseizoen ook bijna voorbij. Op het voetbalveld van Luuk staat het water op. Verder hot nieuws is dat Andre Haze jr en Bridget weer uit elkaar zijn. Vanavond was DWDD erg goed met Rob de Nijs erin. Morgen ga ik buiten werken, de fiets in Cuijk ophalen, muizen vangen. Woensdag weer tekenles gehad en ging goed
    Raoul.komt 24 maart moeten wij dan ook nog iets doen zo ja waar en wat. Wat het corona betreft hoop ik dat het gaat afnemen. Dadelijk worden vliegreizen vanuit Nederland door andere landen geweigerd. En nu ga ik slapen. Dag Juul.
  12. Julia van den Hoogen:
    Hoi pap,
    Dat denk ik ook ja. Nou fijn dat je verjaardag leuk was en ik app je nog wel even! Ik hoop ook dat het Coronavirus snel minder wordt. Heel erg eng, zorgwekkend! Slaap lekker en een dikke kus xx