Anders dan gepland...

30 januari 2020 - Canggu, Indonesië

Another update!! ;-) De vliegreis is goed gegaan. Ik had een overstap in Doha. Een immens groot vliegveld en ja daar stond ik dan... Gelukkig wist ik vrij snel de juiste gate te vinden en voordat ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig naar Denpasar, Bali. In het vliegtuig heb ik twee Spanjaarden ontmoet. Is de serie La Casa De Papel toch nog van pas gekomen haha! Ik heb ze geholpen met het formulier dat we moesten invullen van de luchtvaartmaatschappij. Ze spraken amper Engels dus met wat handgebaren en wat gebrekkig Spaans kwamen we er wel. Eenmaal aangekomen op het vliegveld hebben we afscheid genomen en toen begon het eigenlijk pas echt...

Ik stond in de rij voor de paspoort controle. Toen ik aan de beurt was vroegen ze om het formulier dat we moesten invullen in het vliegtuig, mijn paspoort en vroegen ze of ze foto’s van me mochten maken en bijbehorende vingerafdrukken af mochten nemen. Echter toen ze het paspoort openden zeiden ze in gebrekkig Engels dat ik een visa aan had moeten vragen in Nederland, bij de ambassade in Den Haag. Dit omdat ik een half jaar wil blijven. Ik vertelde hen dat ik een agent op Bali inschakelt had hiervoor, maar blijkbaar was/is dit niet genoeg om een geldig visa te verkrijgen. Na veel stress en paniek werd ik meegenomen door een agent. Hij legde mij het verhaal uit en vertelde me dat ik naar een balie moest waar je een speciaal “Visa On Arrival” kon kopen. Dat heb ik dan ook maar gedaan, dit visa is dertig dagen geldig. Ook werd me verteld dat ik na die dertig dagen terug naar Nederland moest gaan, je wordt dus letterlijk het land uitgezet... Dat leverde weer de nodige stress en paniek op. Ik belde mijn agent en legde het verhaal aan hem voor. Hij stelde me gerust en zei “we will meet soon, keep calm” dat heb heb ik dan ook maar gedaan.

Na dit gedoe werd ik opgehaald door een hele lieve taxichauffeur. Hij heeft me laten zien waar ik het best en veiligst geld kan opnemen. Super chill! Toen hij me afzette had ik hem wat fooi gegeven. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met 50.000rp extra haha (is zo’n €3,21 in NL). Vervolgens mijn koffers in het appartement gezet en daarna met mijn bazin door Canggu gescooterd en wat gegeten. Die nacht kon ik amper slapen door dat visa gedoe en de jetlag natuurlijk.

De dag erna, woensdag 28 januari, heb ik dan ook vanalles uitgezocht en opgezocht over mogelijke oplossingen. De opties heb ik opgeschreven op papier en morgen, vrijdag 31 januari, heb ik afgesproken met de man van het visa bureau. Dan gaan we kijken naar de oplossingen. Mogelijk moet ik naar Singapore vliegen om mijn visa daar aan te vragen bij de ambassade van Indonesië.

Al bij al zijn de eerste dagen dus best intens geweest. Gisteravond zijn we uiteten geweest met het team waar ik stage ga lopen. Dat was erg gezellig en ook zij hebben mij gerustgesteld en ook zij willen mij en gaan mij helpen!

Dit was mijn update over de reis en de eerste twee dagen.

Keep u posted x

Juul

1. Ome André en Tante Marijke.:
    30 januari 2020
    Hoi Julia, klinkt stressvol, maar op z'n Brabants : Komt goed. Houdoe en succes !!!
  2. Henk:
    31 januari 2020
    En hoe is het vandaag afgelopen met hoe je het met het visum moet doen? Verse gaat het hier goed. Alleen slecht weer regenachtig. Luuk is sporten en wij gaan naar de buurt. Verder geen nieuws.
  3. Julia van den Hoogen:
    1 februari 2020
    Haha die Luuk, verrassend... Ondanks het regenseizoen hier heb ik nog maar één dag regen gehad, gelukkig! Het gesprek met de visa agent ging goed, alles wordt opgelost. Lees je in de volgende update wel. Ik FaceTime je even zometeen! Kusss
  4. Eric Boll:
    3 februari 2020
    Hey juliaantje, hier je oompje, tis wat met dat visum, tocht niet voorgelicht. Maar een paar dagen naar Jakarta is ook leuk toch. Maar zou zeggen keep calm en het komt goed. Hier alles goed. Loes is verslaafd geraakt aan puzzelen....nee niet in een boekje maar met puzzelstukjes, moet niet gekker worden hier. Gisteren een nieuwe fiets voor Sophie gekocht. Alvast voor haar verjaardag. Tot later.